NFT-enheter kunde nivåera upp objekt i spelet, vilket ger spelare ägarskap

Spel har alltid varit ett populärt förflutet och vinsten från denna bransch har nått nya höjder. Men medan spelare kanske tycker om att spela och spendera pengar i sitt favoritspel, till skillnad från den verkliga världen, äger de inte riktigt vad de köper. Det är här NFT kommer in.

In-game försäljningsindustrin

Försäljningsindustrin i spelet är enorm. I dessa virtuella världar har du dyra föremål, som kan kosta tusentals dollar, som virtuella svärd, skinn, för att bara nämna några få.

Spelare köper föremålen för användning inom spelets virtuella värld. Dessa objekt kan förbättra en karaktär eller förbättra spelupplevelsen. De virtuella varorna finns bara i spelen, och spelskaparna kontrollerar dem ganska.

Spelare kan i allmänhet inte tjäna pengar på ett spel. Detta beror på att försäljning av varor i spelet blir ett brott mot licensen. Snarare har videospelskapare sannolikt lagliga möjligheter att visa en spelare som tjänat på sin egendom och kan till och med ha rätt till ersättning.

Som sådan saknas det fortfarande äkta ägande när det gäller objekt i spelet.

Blockchain frigör föremål och ägande

Spel är ett viktigt användningsfall för blockchain och NFT kan göra spelen mer uppslukande.

Idén bakom blockchain-baserade objekt i spelet, som i huvudsak bara är NFT, är enkel. På ett blockchain-baserat spel kan spelare faktiskt äga sina objekt i spelet.

Tanken är att skapa ett system som gör dessa artiklar spårbara och omsättbara. Dessutom ser jag inte att NFT har något annat användningsfall vid det aktuella ögonblicket. Speciellt inte i den form som NFT för närvarande förökas, åtminstone.

Problemet med föremål i spelet handlar om spelindustrins muromgärdade trädgård. Företag som Steam håller sina egna standarder i ett slutet system. De kan låsa en spelares föremål på ett infall.

Nu erbjuder NFT: er möjligheten till ett öppet system som är redo för massöverföring med distributionsmedel. Det kan vara tillgängligt och standardiserar att skapa NFT: er över spel, så att spelen och föremålen kan vara kompatibla över spel och marknadsplatser.

Ett exempel från spelhistoriken

För nästan 20 år sedan fanns det världsberömda massivt multiplayer online-rollspel – EVE Online. Det är en stor ekonomisk mjukvarusimulering om en planet.

Förr i det här rymdbaserade spelet skulle galna saker hända runt objekt i spelet. För mer än tio år sedan såg du galen prisdynamik på objekt i spelet, som rymdstationer, som kostades till hundratusentals dollar.

I spelet deltar spelarna i flera yrken och aktiviteter i spelet, inklusive gruvdrift, piratkopiering, tillverkning, handel, prospektering och strid.

Föremålen i spelet på EVE Online är alla tillverkade av spelare. Vi pratar om en rymdstation i en virtuell värld, i ett datorspel som har byggts av människor som började med att gräva stenar och bygga sina egna virtuella galaxer.

NFT skulle vara fantastiskt för ett sådant spel eftersom du kan skapa passiva eller aktiva inkomster genom aktiviteter i det spelet.

Det finns dock en oro när det gäller priset på dessa artiklar i spelet, var är toppen? En vas i spelet borde inte vara astronomiskt dyr.

En verklig, virtuell värld

Användningen av NFT i spel kan göra det möjligt för spelare att ha full kontroll över sina spelobjekt som de vinner eller köper. Detta gör det möjligt för dem att ha en unik identitet som krediteras sitt konto, som innehåller deras objekt.

I några av dessa spel, som Call of Duty Warzone, kan spelare till och med skapa sina egna saker och stimulera andra att göra donationer med hjälp av krediter i spelet.

Du kan köpa delar och skapa din egen stol, till exempel, vilket är unikt och verifierbart tack vare blockchain.

NFT: er ger potentialen för faktiskt spårbart värde. Det finns ingen anledning för inköp i spelet att vara engångsinvesteringar som inte kan överföras i ett specifikt spel.

Med blockchain kan spelare äga objekten, ta ut dem från spelen och sälja dem på den öppna marknaden för vinst på ett decentraliserat sätt.

Det är en totalrenovering av onlinespel som vi känner till det. Pandemin har lett till en ökning av onlinespel, som är en av de största konsumentapplikationerna.

Blockchain och specifikt NFT kan transformera den ekonomiska modellen för spel. I sin tur skulle insatserna för spelare aldrig vara desamma igen.

varning

All information på vår webbplats publiceras i god tro och endast för allmän information. Alla åtgärder som läsaren vidtar på informationen som finns på vår webbplats är helt på egen risk.



Source link